Magkatarr

Halloj!

Efter en sömnlös natt gick jag idag till vårdcentralen för att kolla upp min mage som krånglat sen slutet av december. Fick beskedet magkatarr och troligtvis en matförgiftning på det. Fick antibiotika, två olika magmediciner och en lista på allt jag inte får äta. Kommer seriöst att leva på vitt bröd och ris framöver. Usch så trist. På eftermiddagen kom min kära roomie hem från semestern med marabou choklad (som jag inte får äta haha)

Annars är jag sjukt taggad på sommarsäsongen! Har fått veta att jag i början av april kommer åka till Gran Canaria för utbildning i LesMills program och sen direkt därifrån till Cypern :)

Stjärnfall

Jag, Joanna, Elin och Laura var påväg till en restaurang igårkväll och gick längs stranden när vi såg ett stjärnfall. Det var så tydligt och klart, jag har aldrig sett nått liknande! Vi försökte komma på något att önska och Elin hade en teori om rymdskepp och ufon haha. Idag har vi firat Camilla som fyller 25! Hennes föräldrar hade bakat tårta och bakelser till oss alla

En vanlig dag på RIU Funana

Igår hade vi besök av ett filmteam och managers från Stockholm. Jag fick även ansvar för att hålla i morgonens cirkelträning eftersom Outi var sjuk. Har inte ens sett något av passen innan men det gick bra och idag har jag träningsvärk haha.

En vanlig arbetsdag kan se ut såhär;

8.30 Cyklar till hotellet för att äta frukost
Förbereder FunBreak en halvtimme innan vi startar 10.00
10.00-12.00 FunBreak
12.30 Bamse Magic Parade runt poolen
Lunch i snackbaren
14.00-15.00 ABS repetition
Cyklar hem eller till kontoret
Ca 19.00 Middag på hotellet (om vi inte har FunBreak party 18.00)
20.00-20.30 Minidisco eller ABS showkidz show 20.30-20.45

Ganska nice va? :) Nu ska jag ta mig upp ur sängen och gå till zumba träningen. Idag är jag ledig och har inga planer alls. Underbart!

Påväg tillbaka till hotellet i slutet av dagen

Kranvatten och duntäcke

Allt rullar på här på ön. Flera börjar åka iväg på semester och igår åkte Lillian hem till Färieöarna. Har lägenheten för mig själv i 2 veckor vilket känns både tomt men samtidigt skönt. Om 26 dagar får jag semester och tar flyget hem till Sverige!! Det ska bli så fruktansvärt skönt med ledighet och tid med familjen, släkten och vännerna! Det är massa saker som jag verkligen saknar också. Det är så lätt och bekvämt att leva i Sverige till skillnad från Kap Verde. Hemma finns allt man behöver och saker tar inte hundra år att fixa...jag drömde till och med att jag hittade en matbutik här i Santa Maria som hade allt som finns hemma. Blev så besviken när jag vaknade haha. Kranvatten, min säng och mitt fluffiga täcke, grovt bröd, fräscha sallader, smoothies och wi-fi är bara några saker jag ska njuta av under semestern!

Sommardestination Cypern

Igår var alla supernervösa eftersom vi skulle få besked om placering för sommarsäsongen. Jag fick positionen Sport & hangout host på Cypern, Ayia Napa!! Jag blev så himla glad över positionen som sport!! Det var det vikigaste för mig, att få testa på något annat som ligger mig varmt om hjärtat. Ayia Napa är jag mindre glad för...men jag ska ge det en chans och se det som en fantastisk utmaning! Längtar tills april då allt drar igång :D

Förväntningar

Ibland älskar jag verkligen mitt jobb! Man får så otroligt mycket tillbaka från barnen. De är så ärliga! Att höra att det bästa med semestern var Funbreak och ABS showkidz, att de aldrig kommer glömma mig, vill ha mig som syrra...då smälter jag! Jag blir så glad att höra hur uppriktigt tacksamma föräldrarna är och känner att jag faktiskt bidrar till att skapa drömsemestern för våra gäster. Idag har jag skickat in min ansökan för sommarsäsongen! Nu är det bara hålla tummarna för att jag får någon av mina önskningar! :D

Fishspa

Igår hade jag en fin ledig dag! Jag sov till 9.00 och lagade bananpankisar till frukost (gott och smidigt). Årets första träningspass blev en timmes zumba på gymet! Skönt att komma igång igen! Tvättade lite, badade och solade lite vid poolen, åt lunch och satt med wi-fi. På eftermiddagen gick jag och Mia in till byn och testade fishspa i 45 min. Jisses vad obehagligt det var i början!! Efter några minuter vande man sig, det kittlades som tusan. Efteråt var fötterna fina och blodcirkulationen blev bättre. På kvällen gick vi några stycken till en italiensk restaurang och pratade om sommardestinationerna som vi ska söka nästa vecka!! Pirrigt!

2014

Ett nytt år är här! Jag firade nyårsafton med mitt team. Under dagen hängde jag med Nina och Joanna.Vi köpte med oss chips och kakor och hade picknick på stranden. Himla mysigt! Framåt kvällen träffades hela teamet hos Elin och Henriette där det bjöds på nybakade chokladmuffins och morotskakor! Det var inte den nyttigaste av dagar haha. Jag ringde hem och önskade gott nytt år när det svenska nyåret började. Senare åkte vi till ett beach party, såg fyrverkerierna (som märkligt nog startade 23.30) från piren och dansade hela natten!

2013 var ett fantastiskt bra år! Jag avslutade Balettakademiens musikallinje där jag fått vänner och lärdomar för livet. Våren kantades av auditions, jobb på Lasse Kühlers Dansskola och slutföreställningar. Sommaren kom med summerburst, midsommar, grillkvällar, roadtrip till Nora...Mina sommarjobb var på Kühlers dansläger, på turné i Sverige med PUMAs nya doft PumaSync och lansering av spelet Just dance i Kungsträdgården! Jag åkte på en av de bästa resorna nånsin med min fina vän till Paris där vi tog dansklasser och upplevde Disneyland. Jag fick jobb på Fritidsresor, åkte på utbildningen Blue Academy och flyttade till min vinterdestination Kap Verde. Jag hoppas att detta år blir minst lika spännande och fantastiskt!!