Kranvatten och duntäcke

Allt rullar på här på ön. Flera börjar åka iväg på semester och igår åkte Lillian hem till Färieöarna. Har lägenheten för mig själv i 2 veckor vilket känns både tomt men samtidigt skönt. Om 26 dagar får jag semester och tar flyget hem till Sverige!! Det ska bli så fruktansvärt skönt med ledighet och tid med familjen, släkten och vännerna! Det är massa saker som jag verkligen saknar också. Det är så lätt och bekvämt att leva i Sverige till skillnad från Kap Verde. Hemma finns allt man behöver och saker tar inte hundra år att fixa...jag drömde till och med att jag hittade en matbutik här i Santa Maria som hade allt som finns hemma. Blev så besviken när jag vaknade haha. Kranvatten, min säng och mitt fluffiga täcke, grovt bröd, fräscha sallader, smoothies och wi-fi är bara några saker jag ska njuta av under semestern! 




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: