Feliz Natal

Om jag hade befunnit mig i kalla mörka Sverige den här vintern så hade jag troligtvis hunnit vara sjuk tre gånger om. Men nu har en förkylning satt sig. Har haft feber och nu halsont, lock för öronen och täppt upp i bihålorna. Men jag jobbar ändå och hoppas att mycket sömn på nätterna hjälper.

Min jul var riktigt fin trots bristen på julmat, Kalle anka och familjen. Den 23 gick vi till daghemmet/skolan i Santa Maria med julklappar till barnen. De fick träffa Bamse också vilket var väldigt uppskattat!! De sjöng julsånger för oss och bjöd på fika. Tyvärr får vi inte lägga upp bilder därifrån men man blev alldeles varm i hjärtat av att se barnens leenden.

Min julafton började med en megafrukost på hotellet. Därefter hade jag bokat in mig på en utflykt som Fritidsresor arrangerar. Jag åkte offroad med quad, fyrhjuling, runt ön i ett par timmar. Fick åka med en lokal guide och även testa köra lite själv. Grymt kul! När jag kom hem duschade jag av mig all smuts och gick ner till stranden med Laura. På kvällen åt vi middag på en italiensk restaurang med teamet och samlades sen hos Joanna för julklappsspel. Vi tävlade om paketen och jag fick en julklapp med massa choklad! Jag hittade även mandeln i gröten och vann ett paket med ännu mer godis haha. Jag är lyckligt lottad som har så fina kollegor men saknaden efter familjen var stor!

Dan före dan före dopparedan

Halloj!

Har nyss skypat med pappa, mamma, mormor och lillebrorsorna. Härligt att se de! Nu har uppdateringen i bloggen halkat efter och faktumet att julafton är om 2 ynka dagar går inte in i mitt huvud!!! Jag är faktiskt en av de få som är ledig på julafton. Om jag hade fått välja hade jag jobbat på tisdag för att distrahera mig från hemlängtan. Men jag och Laura som också är ledig ska försöka hålla oss sysselsatta hela dagen :)

Idag var jag ledig så jag spenderade en timme på stranden med Lilian. Solen har varit framme hela dagen, superskönt då vi har haft trist väder fram och tillbaka den senaste tiden. Förra veckan hade vi regnstorm (!), trottoarerna svämmade över och elektriciteten dog. Överlag så börjar det bli kallare nu. Jag sover med tre lakan och stängt fönster och ångrar att jag inte packade ner fler koftor och jackor. Imorgon ska vi gå till skolan Castelos do Sal och önska barnen god jul :)

På fritidsresors hemsida finns nu uppdaterade bilder över hotellet. HÄR hittar ni de

Tredje advent

Tredje advent idag! Jag vet också att det har varit avslutningar på Kühlers inför jullovet. Tänker på er därhemma :) Lucia var en hemskt jobbig dag för mig då det kändes som att det mesta gick fel. Att det var fredag den 13 kanske hade något med saken att göra...men på vårat weekly meeting bjöd Nina på nybakade lussebullar, lycka!!

Om en stund ska jag tillbaka till hotellet och dansa uppträdande med barnen i ABS-showkidz. Dagen till ära hade vi 6 glada tjejer som skuttade runt på scen. Det är skoj att lära sig mer norska också vilket vi har behövt göra denna vecka. För övrigt doftar hela vår lägenhet av Lilians deodorant som hon använder som insektsspray haha.

Julen 2012 hemma i Sverige med julmarknad, snö, lussebak och allt annat mys

Uppdatering

Tjäna!

Idag är jag ledig men det är molnigt...big surprise! Får hoppas på bättre väder imorgon då jag också är ledig :) Imorse gick jag och Laura på zumba! Så himla kul men idag var det fruktansvärt varmt, svettigare än Bamseshowen och det säger en del haha. I tre dagar har det varit tyst i Santa Maria. Ingen musik har spelats på de lokala ställena på grund av Nelson Mandelas död. Vi har fått mycket positiva kommentarer från föräldrar och barn i Funbreak vilket känns toppen! Förra veckan hade vi också rekord med 15 barn i klubben! Jag saknar julmys som sjutton. Vi gör vårat bästa och kollar på avsnitt av Sunes jul hos kollegan och grannen Nina. Jag öser på med kanel på havregrynsgröten/yoghurten men det är det närmsta julkänsla jag kommer. Ikväll har vi hejdå-middag för Minna som åker på torsdag. Så tomt det kommer bli utan henne i Funbreak!

Dansabstinens

Jag saknar dansen något helt otroligt! Att ta en dansklass och bara försvinna i en koreografi. Vara ett med musiken och vara närvarande i stunden, här och nu. Jag saknar sången också. Kicken man får av utmaningar och framsteg.

Välkommen december

Första december och första advent susade förbi utan någon som helst julkänsla. På lördagen blev vi bjudna av teamet TUI Portugal på julmiddag (men ingen julmat tyvärr). En nice kväll men tidig hemgång eftersom jag jobbade på söndagen.

Gårdagen var precis som en vanlig söndag. Frukost på hotellet, funbreak, bamsemingel, lunch, inga barn kom till ABS så rep och uppträdande ställdes in. Jag, Elin och Minna gick sen till sanddynerna/sandkullen och försökte ta hoppbilder! Väl hemma i lägenheten kollade jag och Lilian på filmen Crazy stupid love. Kanonbra film med oförutsägbar story och med  drömmannen Ryan Gosling!! En av scenerna från filmen jobbade vi med under skådespeleri workshopen på musikallinjen förra året. Saknar det

Till middag gick jag med Stine och Minna till en lyxig strandrestaurang där vi har 50% rabatt. Dessutom har de såå god mat där!

Imorse var jag den enda på gymmet strax efter 7.00. Fick sen sällskap av flera lokala muskelknuttar haha. Efter jobbet cyklade jag, Minna och Elin till byn och handlade mat, lösgodis (!) och kollade i souvenir butiker. Ikväll är det Bamseshow igen. Over and out

En julgran på kontoret har vi iallafall!