Bananpannkakor & hagel

Imorse läste jag ut Blonde, boken om Marilyn Monroes liv. Åkte sen och fick håret uppfräschat hos frisören (senast jag klippte mig var liksom i januari..) Dock blev min fina frisyr förstörd när jag spurtade från bussen i spöregn och hagel!! Vad är detta för skitsommar?? Lagade bananpannkakor till lunch, nyttigt och såå gott! Missade Allsång på skansen och tog istället en lång pw i kvällssolen med hög musik i öronen. Puss ♥

1997

Kvällsunderhållningen denna söndag blev att titta på gamla videofilmer från när vi var små :D Födelsedagar, luciatåg och dansuppvisningar i ett enda virrvarr! Kolla min point på första bilden, bra jobbat Felicia fyra år haha!

Project X

Gårdagen spenderades på Emmas bakgård, vi stekte i solen och körde träningspass när det var molnigt! Soft :) På kvällen hamnade vi på en fest i Snättringe tillsammans med resten av hela Huddinge haha. Ni som har sett filmen Project X kan ju tänka er..Hade roligt hela kvällen och träffade på folk man kände överallt! En otroligt lyckad lördag med andra ord.

Jag, Sabine och Emma hade egentligen planerat picknick idag men det ändrades istället till en härlig brunch hos Emma. Mumsigt värre! Under eftermiddagen åkte jag över till mamma och fick en timmes välbehövd massage. Det är ett stort + att man har en mamma som är massage terapeut ;)

Power walk

En timmes kvällspromenad i ett lugnt Segeltorp. Gick förbi våran gamla villa, det högg till lite i hjärtat haha. Nu väntar duschen

Eriksdalsbadet

Idag åkte jag och Sabine till Eriksdalsbadet och motionssimmade! Haha. Roligt att variera träningen ibland och det är ju faktiskt riktigt jobbigt för hela kroppen! Sen åt vi kryddstark thaimat till lunch, la oss ute i gräset och lapade sol. På vägen hem svängde vi förbi Mathilda på hennes jobb Bröd&Salt. En mysig butik med allt ifrån doftljus och hudprodukter till nybakat bröd! Vi fick med oss kaffe, bullar, juice och te ♥ Nu ska jag strax ge mig ut på en långprommis och sen bara slappa i soffan resten av kvällen. Puss!

Jag har hämtat ut tre exemplar av mitt och Emmas projektarbete. Kul att ha hemma som minne

Gbg

Vi hann med en hel del under helgen i Göteborg! Vi köpte åkband och sprang runt som småbarn på Liseberg, promenerade runt i Nordstan och Arkaden för lite shopping, hittade mysiga fik, hängde med sköna människor och åt oxfilé för 150kr på härliga restaurangen Bryggeriet! Måste dock säga att jag är besviken på nattlivet...de var otroligt hårda med åldersgränsen (23-25 på de allra flesta ställena). Aja, tror nog att jag ska ge staden nån chans till ;)

25 juli

Långpromenad i värmen. Häng med Emelie och Sophie på bryggan vid Lilla Essingen. Islatte. Egengjord ceasarsallad. Löning. Film mys med Sabine. Grönsaksdipp. White chicks. En riktigt bra onsdag alltså! Godnatt ♥

Påväg

Nu sitter jag och mina tjejer på tåget mot Göteborg! Väl där möter vi upp Sabine och tar oss till Fredriks lägenhet där vi ska bo över helgen. Det kommer bli awesome! Puss

Kluven

Varför ska det vara så svårt att få leva sitt liv som man vill och göra det man älskar? Att utbilda mig till artist är det mest riskfyllda steget jag kan ta. Jag vill inget hellre, men börjar ändå tveka nu...

Dansare har fått nog av låga löner (läs artikeln HÄR)

Essie

Målade naglarna idag med mitt pastell lila nagellack från essie! Efter att jag gjorde akryl har mina naglar blivit ännu sämre än innan, så sköra och mjuka att jag har behövt fila ner de gång på gång och smörjt med myrraolja varje dag...suck

Hemmaspa och sommarens första dopp

Jag har handlat enorma mängder mat och tvättat, diskat, plockat och städat i mammas lägenhet. Imorgon ska jag nämligen styra middag med några vänner och därefter blir det troligtvis utgång. Underbart! :) Igår bjöd dagen på sol (!!) så jag åkte till Amanda i Saltsjö-Boo. Vi låg på altanen och solade i några timmar, gick ner till stranden och doppade oss i havet och sen hade vi mini-spa med ansiktsmask och sånt. Åt grillat till middag och avslutade kvällen med jordgubbar och glass framför filmen Aristocats, nostalgi på hög nivå!

Mitt nya beroende - läkerol sugarfree pastilles

The amazing spiderman

Idag firade vi lillebror som fyller 13 imorgon! Grattis plutten! ♥ Vi åkte in till stan och åt lunch på Fridays vid kungsträdgården, smarrigt värre! Mormor och Reidar var också där så vi pratade med de en stund innan vi fick vårat bord. Efter lunchen var det dags för bio, Adrian hade valt The Amazing Spiderman som faktiskt var helt okej. Tycker dock att den allra första filmen var waay better ;) Snart kommer Fredrik hem på en snabbvisit innan han åker vidare mot Göteborg. Vi ska laga tacos till middag men sen är resten av kvällen oplanerad!

Resfeber

Just nu är jag så galet sugen på att resa, vartsomhelst egentligen, och att shoppa mycket nytt till garderoben! Det känns lite trist att sommarjobbet i Paris inte blev av. Men vem vet, kanske tills nästa sommar? Jag och mamma åker ju faktiskt till Prag den 10 augusti så då kanske mitt behov stillas...en aning.

Åska

Ett riktigt sommaroväder har det varit idag! Jag hade planerat en långprommis med pappa men det fick bli gymmet istället. Avverkade 5km på det tråkiga bandet och körde sen ett tungt träningspass för magen med olika övningar och maskiner. Hoppas på träningsvärk imorgon :D Nu har jag sökt två extrajobb till hösten! Eftersom musikalutbildningen är på halvtid så kanske jag även hinner med lite jobb. Dock har jag dans på kvällarna och redan två dagar i veckan schemalagt på Kühlers. Varför har dygnet bara 24 timmar när det finns så mycket kul att göra?! Haha

Utsikten från balkongen idag...

Sommaren är kort..

Vaknade upp med träningsvärk i armarna imorse, härligt! Igår blev det 5km powerwalk, 4x8 chins och dips och lite mage. Farmor och Christian kom förbi på en mysig fika också, jag får alltid lite ångest att jag inte umgås med släkten tillräckligt. Eftersom det är så galet oförutsägbart väder med strålande sol ena sekunden och regnskurar den andra, så struntade vi i att åka båt till Fjäderholmarna idag. Förhoppningsvis kan vi åka iväg nån annan dag nästa vecka eller nått. Träningen denna dag har bara blivit en kort cykeltur. Lite senare ska jag åka in till stan och möta upp Emma för middag på någon uteservering! Puss

Tillbakablick Cabaret Kühler

Här är några av de bilder som togs under årets dansföreställning Cabaret Kühler. För att se hela fotoalbumet från showen, gå in och gilla dansskolans facebook-sida via denna länk:

Fotograf: Per Söderström

Vilken dag är det idag?

Jag har jättesvårt att hålla reda på dagarna nu under sommaren, men det är skönt att det egentligen inte spelar någon roll om det är måndag eller lördag, haha. Nu har jag landat hemma efter en filmkväll hos Emma. Vi såg den nya The Vow, (riktigt bra!) åt jordgubbar med kesella hallon och drack te. Myspys! Långpromenad med pappsen, trots jobbiga skavsår, inköp av ny hylla till mitt rum och några kapitel i boken Blonde har jag sysselsatt mig med idag. Om vädret inte blir alltför dåligt imorgon ska jag damma av min cykel och ge mig ut och träna. Go, go, go! Godnatt allihopa ♥
Min och pappas lunch idag. Grillad kyckling, avocado, gurka, tomat, mozarellaost och sallad.

Göteborg nästa

Den här sommaren blir det ingen utlandsresa med vännerna så därför har vi istället bokat en helg tillsammans nere i Göteborg. Jag har varit och hämtat ut tågbiljetterna nu och näst nästa helg gör vi Göteborg osäkert under fyra dagar! Åh vad jag längtar efter att få hänga med mina fina!

Emma, Sabine, jag och Amanda på Kreta för två år sen. Haha, pluttisar!

Fredag

Dagen har spenderats med Sabine i stan. Jag köpte presenter till lillebror som fyller 13 nästa vecka och till farmor som vi ska fira imorgon! Sen lunchade vi på Jensens Böfhouse, MUMS! Lite senare ikväll blir det nog en prommis runt långsjön :)
Igår var vi hemma hos familjen Jonnerhag under dagen för grillning och bad i poolen! Mot kvällen drog jag med Amanda och Sabine och såg Ice Age 4 på bio. Tjejen i kassan garvade när vi alla tre samtidigt poängterade att det MÅSTE vara med svenskt tal, haha! Efteråt åkte vi hem till bröderna Nilsson i Segeltorp. Nice torsdag med andra ord!

Svensk sommar

Här kommer några bilder från Gåsholma. Det var helt underbart att komma ut i skärgården och bara slappa! Men vi knöt på oss springskorna för löprunda och några powerwalks under dagarna. Nödvändigt med tanke på hur mycket god mat vi åt ;)

Mot Gåsholma

Nu sitter jag i bilen med mamma och lillebrorsorna påväg till Gåsholma! Vi ska fira mormor och sova kvar där tills på onsdag. I lördags var vi ett gäng hemma hos Anderssons och grillade, supermysigt! Vi sov över där så dagen efter dukade vi upp en mega-frukost, gick ner till bryggan och badade och åkte sen till Nacka Strand för lunch och glass! :) Lovely!