Flashdance

Som en födelsedagspresent i förskott fick jag biljetter till musikalen Flashdance!! Jag och mamma åt först middag på en mysig italiensk restaurang och gick sen till Chinateatern. Föreställningen var ett riktigt lyckopiller! Det var många kända ansikten på scen och Hanna Lindblad var fantastiskt!! Hon har varit en stor förebild för mig sen jag såg henne i Singing in the rain. Hanna har allt! Rösten, dansen (alla stilar), utstrålningen och uttrycket. Linus Wahlgren var klockren och Anna Thiam, lärare på Kühlers, var lysande! Personligen gillade jag att musikalen inte var en kopia av filmen (som Dirty Dancing) trots att nått nummer kändes lite fel..
 
Det slog mig att jag faktiskt har sett många musikaler och försökte minnas alla, dock inte i rätt ordning;
 
Grease
Singing in the rain
Footloose
Fame
RENT
Karlsson på taket
Sound of Music
Dirty Dancing
Flashdance
Det våras för Hitler
Sugar- i hetaste laget
Showbusiness- a Hollywood tribute
Rock of ages
Romeo & Julia
West side story
La Cage aux folles
The lionking i New York
Billy Elliot i London
 
Ja vad ska jag säga, jag älskar musikaler!
 

 

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: