Dansgruppen

Efter den här terminen har jag planerat att börja ta olika öppna klasser så att jag kan utgå ifrån vilka stilar jag själv behöver utvecklas i och vill prova på och dessutom välja de lärarna jag tycker bäst om. Men det jag kommer sakna mest är att ha en dansgrupp. Det är faktiskt något speciellt med att dansa i en grupp där alla strävar mot ett mål och har samma ambitioner. Man blir som en liten familj som stöttar och uppmuntrar varandra och just det tycker jag att man aldrig riktigt får på drop-in klasser.

På vår stepp repetition vi hade i måndags då läraren Jonas frågade om vi hängde med och om vi hade någon fråga blev svaret från Agnes: "Nej, men gud vad roligt vi har!!" Och det har vi verkligen! Tjejerna och killarna som går i min nuvarande grupp gör mig glad och peppad varje dag. Att dansa i en grupp som den här ger en verkligen vänner för livet. <3




De två översta bilderna är från ett dansläger och elevshow när jag gick i Showgruppen för några år sen. Sista bilden är från julshowen 2010 med några från nuvarande intensiven.


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: