Fotografering

I måndags hade vi dansfotografering på Lasse Kühlers Dansskola heela dagen. Vi kom dit kl 08.00 för genomgång och vi var inte klara förens strax innan kl. 17.00. På plats fanns en jätte duktig sminkös som gjorde coola och personliga sminkningar på allihopa. Vi fick låna mängder med fina kläder från Showstore och Kühlers för att gestalta tre olika stilar. Stilarna var modern/balett, street, show och en porträttbild! :)

Jag har fått hemskickat flera hundra bilder på mig nu som jag ska välja ut de bästa från och få de redigerade och utskrivna på "setcards" (kort med information och bilder på sig själv som man kan använda när man söker jobb!) 
Fotografen Robert Edman är inte bara en duktig fotograf utan också dansare själv så han vet hur man får de snyggaste bilderna och pressar en så att man verkligen kör fullt ut! På plats fanns också hans assistent som hjälpte oss med dansposer och en kille som filmade under dagen till en liten "backstage" film som senare läggs upp på deras hemsida.

Så fort jag får de redigerade bilderna lägger jag upp de här tillsammans med lite backstage-bilder! :)

  

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: